10 wskazówek jak odbijać się od dna, gdy Twój biznes nie odnosi takich sukcesów, na jakie liczyłeś.

Twoja firma, którą widzisz w czołówce ligi, z kwitnącym biznesem, popada w stagnację i nawet Ty nie możesz zaprzeczyć, że jest w fazie regresu. Nie jesteś pierwszy i tego typu sytuacje spotykają wielu przedsiębiorców. To jest czas, aby nie tylko obwiniać resztę świata, klientów, okoliczności, sytuacji gospodarczej. Taka postawa jest sprzeczna z postawą przedsiębiorcy. Zamiast dać się ponieść pesymizmowi związanemu z trudnymi okolicznościami, spróbuj zidentyfikować swoje słabe i mocne strony i postanów się od nich odbić.
Od Ciebie zależy, czy zastosujesz 10 sekretów odbicia się od dna, gdy Twoja firma nie odnosi takich sukcesów, na jakie liczyłeś.

1. Nie poddawaj się.

To, że Twój biznes nie działa, nie oznacza, że jest skazany na zniknięcie. To właśnie tutaj należy wykorzystać swoje umiejętności przedsiębiorcze i przeorientować swój biznes, zadając sobie pytanie: co mogę zrobić? Jakiś innowacyjny pomysł? Jaka nisza może stać się szansą?

2. Dokonaj bilansu sytuacji.

W czym dokładnie tkwi problem? W której pozycji wydatków przepalono gotówkę? Dokonując obiektywnej analizy problemów, będziesz miał niezbędne elementy, aby iść naprzód. Nie powinieneś był. Jasne, ale nie ma co rozpaczać nad tym, co powinieneś był zrobić.

3. Stawianie sobie wyzwań.

Jeśli Twój biznes nie wypalił, to niekoniecznie jest to tylko wina rynku lub konkretnego klienta, który Cię zawiódł. Zapomniałeś o przewidywaniu, co jest podstawową cechą przedsiębiorcy.

4. Ukierunkowanie na popełnione błędy strategiczne.

Z pewnością istnieją opcje strategiczne, które miały negatywny wpływ na rozwój firmy. Dowiedz się, jak je wykryć.

5. Zasięgnij porady.

Skorzystasz z zewnętrznego punktu widzenia. Ta osoba pozwoli Ci zrobić krok do tyłu i pomyśleć bardziej obiektywnie, ale wybierz kogoś, kto nie będzie się nad Tobą litował, lecz Cię wzmocni.

6. Pomyśl o strategii pokonywania błędów.

Szkody zostały wyrządzone, ale nadszedł czas, aby wyjść poza błędy. Nic nie jest nienaprawialne!

7. Wyczuwanie nowych możliwości rozwoju.

Pomyśl o nowych możliwościach, jakie może przynieść Ci rynek. Pozwoli to na jak najskuteczniejszą reorientację działalności.

8. Odwagi!

Będziesz potrzebował sporej dawki odwagi, aby zacząć od zera i przyjąć zupełnie nową strategię, której jeszcze nie opanowałeś.

9. Nie powtarzaj tych samych błędów.

Uważaj, aby nie wpaść w te same pułapki, które spowodowały gwałtowny spadek obrotów.

10. Przekazanie informacji o zmianie strategii.

Potencjalni klienci muszą wiedzieć, że Twoja firma zmieniła kierunek. Nie ma potrzeby mówić im, że to dlatego, że szedłeś w kierunku ściany! Zamiast tego podkreślaj dużą elastyczność swojego start-upu!