Co to jest: Scrum to krótkie „sprintowe” podejście do zarządzania projektami. Metodologia scrum jest idealna dla zespołów liczących nie więcej niż 10 osób i często jest związana z dwutygodniowymi cyklami z krótkimi codziennymi spotkaniami, znanymi jako codzienne spotkania scrum. Kieruje nim tak zwany mistrz Scrum. Scrum działa w ramach zwinnego zarządzania projektami, chociaż były próby skalowania Scrum, aby pasował do większych organizacji.
Kiedy jej użyć: Podobnie jak agile, metodologia scrum była wykorzystywana głównie w tworzeniu oprogramowania, ale zwolennicy zauważają, że ma ona zastosowanie w każdej branży lub firmie, w tym w logistyce detalicznej, planowaniu wydarzeń lub w każdym projekcie, który wymaga pewnej elastyczności. Wymaga to jednak ścisłych ról scrumowych.
Jak stać się bardziej asertywnym w pracy?
Nauczenie się, jak stać się asertywnym w pracy, ma kluczowe znaczenie dla każdej kariery. Asertywność pomaga zdobyć szacunek współpracowników i upewnić się, że Twój punkt widzenia zostanie wysłuchany. Ale bycie asertywnym i poznanie tajników asertywnej komunikacji jest łatwiejsze do powiedzenia niż do zrobienia. Jest to szczególnie ważne, jeśli nie przychodzi to naturalnie. Ale można nauczyć się asertywności i bronić siebie. Możesz to zrobić nawet w sposób zdrowy i szanujący innych. Omówmy znaczenie asertywności. Dowiesz się również, czym różni się od bierności i agresji oraz jak być asertywna w pracy. Coaching.
Co oznacza asertywność?
Asertywność to umiejętność stawiania czoła temu, w co wierzysz, zachowując spokój i pozytywne nastawienie. Robisz to również z poszanowaniem praw innych. Asertywność jest ważną umiejętnością komunikacyjną w pracy. Ale ma to również znaczenie w innych aspektach życia. Niektórzy ludzie są z natury asertywni, inni nie. Ale możesz rozwinąć asertywność, jeśli nad tym popracujesz.
Kiedy jesteś asertywny, równoważysz swoje pragnienia i potrzeby z prawami i potrzebami innych. Na przykład wyobraź sobie, że popełniłeś błąd, a Twój przełożony zadzwonił do Ciebie w tej sprawie w obecności wszystkich uczestników spotkania.
Asertywna odpowiedź może wyglądać tak: Czekasz do zakończenia spotkania, a następnie odsuwasz ich na bok, aby prywatnie (i grzecznie) powiedzieć im, że nie doceniłeś światła reflektorów. Możesz również powiedzieć im, że wolisz, aby zgłaszali wątpliwości prywatnie, a nie przed grupą.
Ktoś, kto nie jest asertywny, może zamiast tego uniknąć konfrontacji. Zignorują to, co się stało i będą nadal radzić sobie ze stresem związanym z wywołaniem.
Dlaczego asertywność jest ważna?
Asertywność może pomóc Ci zdobyć szacunek innych ludzi. Może również pomóc w zwiększeniu samooceny oraz zmniejszeniu niepokoju i stresu. Badanie asertywności wykazało znaczne zmniejszenie lęku po przejściu przez uczniów treningu asertywności.
Stosując asertywność, szanujesz drugą osobę. Polegasz na wzajemnym szacunku jako części umiejętności komunikacyjnej, która przekaże Twój punkt widzenia. Poza tym szanujesz i bronisz siebie. Ale nadal szanujesz innych i pokazujesz, że chcesz rozwiązać konflikt bez krzywdzenia.
Dzięki asertywnemu zachowaniu możesz znaleźć korzystne dla wszystkich rozwiązania konfliktów, jeśli druga osoba również jest chętna do dyskusji. Dodatkowo, jeśli chcesz zostać świetnym liderem, asertywność pomoże Ci zmienić się w lidera, którego szanuje Twój zespół. Dzieje się tak, ponieważ traktujesz innych sprawiedliwie, jednocześnie przestrzegając prawa urzędu.